Příprava marketingových plánů
Marketingový plán je strategický „dokument“ v povědomí „Značky“ na trhu, v němž jsou zakotveny strategické plány, principy či propagace značky, jakožto nosný nástroj viditelnosti v konkurenčním prostředí. Také se dá nazvat tento proces jako systém chování s firemní „Značkou“ – logem pro dosažení úspěšného boje na trhu. Hlavní cíle hledejme zde:
- zvýšení povědomí značky
- zvýšení prodejního podílu na trhu
- zvýšení zisku
- rychlá a snadnější expanze na nové trhy
- rychlé a efektivní zavádění nových výrobků
- vyšší respekt a loajalita klientů
- lepší viditelnost a srozumitelnost
- vyvážená citlivost klientů na „Značku“ a „Cenu“
- zvýšení loajality a soudržnosti se Značkou zaměstnanců k plnění strategických cílů firmy
- zvýšení zájmu uchazečů o místa ve firmě, s cílem získání kvalitních a loajálních zaměstnanců
Nezaměňujme Marketingový plán za uveřejnění inzerátu nebo nalepení billboardu, to si řekněme, že nepovažujeme za profesionální marketing. Značku klienta bereme jako firemní jmění, ztělesněnou hodnotu, akceleraci hmotné i emocionální spokojenosti zákazníků.